Tylko "Dziennik", czy aż "Dziennik"?

Dziś rusza kampania reklamowa poprzedzająca debiut "Dziennika" Axel Springer Polska, a za kilka dni rusza także pełną parą produkcja i sprzedaż.
Planowany nakład 200 - 250tys. egz.
Wyobraźmy sobie teraz, że osiemnastego kwietnia podchodzi klient do kiosku i prosi tak jak zawsze o "Dziennik". Lecz tym razem sprzedawca nie poda mu:
# Dziennika Bałtyckiego
# Dziennika Polskiego
# Dziennika Wschodniego
# Dziennika Zachodniego
(*odpowiednie skreślić)
...lecz nową, nieznaną klientowi gazetę Axla!
Jak sądzisz:
1. Jakie będzie prawdopodobieństwo tendencyjnego działania sprzedawców?
2. Na ile realne jest, że Axel zacznie nagradzać tych kioskarzy?
3. jak szybko inne dzienniki zorientują się, iż tracą czytelników tylko ze względu na podobieństwo nazwy?
Podobna historia wydarzyla się niedawno w radiowym światku Trójmiasta.
Wtedy to przez pewien czas istniały na falach UKF obok siebie dwie podobnie sformatowane stacje radiowe.
Siedmioletnia rozgłośnia Radio Eska Nord i świeżo sformatowane Radio Eska Trójmiasto (dawne Radio ArNet ). Straty finansowe dla Eski Nord okazały się dość bolesne, a całe zamieszanie zakończyło się postępowaniem sądowym. Wygrala Eska Nord, a Esce Trójmiasto nakazano zmienić nazwę i logo. Dziś znana jest jako Hit FM.
Przeto uważam, że isnieje spore prawdopodobieństwo zaskarżenia do sądu nazwy "dziennik" jako wprowadzającą świadomie w błąd czytelnika. I jako pierwsze wystąpić na drogę sądową pójdzie Polskapresse (czyli Dziennik Zachodni i Dziennik Bałtycki) Te gazety mają łącznie kilkusetysięczny nakład.
1 Comments:
Mix, nie wiedziałam że masz takie zacięcie dziennikarskie ;) fajnie.
By
Anonimowy, at 19/4/06 13:26
Prześlij komentarz
<< Home